söndag 14 augusti 2011

Ett litet sidoprojekt kan man väl få ha=)

Ja! Jag har nog lämnat mina principer vad gäller att bygga en modell i taget=) Har nu 5 projekt på gång. Men vad har man principer till? Ja, ja... =)
Har iallafall byggt ihop Tamiyas StugIIIa medans färgen torkar på Panthern. Den ska målas med Vallejo Air har jag tänkt. Har inte målat en hel modell med Vallejo tidigare så det är hög tid. De är inte helt problemfritt. En del färger har svårt att komma ur sprutan. Vet inte varför? Men jag måste ju prova! Den största utmaningen kommer att bli att blanda ihop dunkel gelb eftersom att Vallejos egen nyans är inte så bra.
Som ni förstår så kommer vagnen att få en gul grund med ev bruna krumelurer. Det blir en vagn från östfronten.
Modellen har fått en metallpipa från RB och ets från Tamiya
Har grundat med Vallejos Black Primer vilket jag inte gjort tidigare. Var tvungen att göra detta i två steg för att komma åt all den gula plasten som gärna lyser igenom om man slarvat med målningen.
En annan sak värt att notera är att jag lyckades på till ett ganska bra "häng" på banden. Banden är Tamiyas egna gummiband och jag jobbade med superlim för att få till det.





Det var allt för idag!

2 kommentarer:

  1. Haha...du får ha hur många sidoprojekt som helst och ändå ligger du i lä efter mig!! :-)

    Det här bygget kommer att vara minst lika snyggt som alla andra du gör. Kul att följa dina "prov och försök" med tekniker och färger.

    Väntar redan på nästa inlägg...

    SvaraRadera
  2. Ja, jag ligger kanske i lä. Det är inte likt mig men jag vänjer mig nog:)
    Tycker det är kul att testa olika målningstekniker. Utvecklande!
    Det kommer mer i veckan som kommer...

    SvaraRadera